tisdag 9 april 2013

Tisdag 19.17

Imorgon ska de äntligen väck :-) Nu kör vi verkligen de hårda artilleriet mot de förbaskade svartmyrorna som kommer in så fort solen skiner. Imorgon kommer nämligen Anticimex hit och ska spruta :-) Hoppas bara det hjälper.

I övrigt rullar det på här hemma, Macke jobbar, Ludvig är på förskolan och jag och Milla håller ställningarna här hemma. Idag hade Ludvig och de andra i femårsgruppen gjort något experiment och det talade han livligt om vi maten och tyckte vi skulle testa. Får se hur det blir med det :-)

Annars verkar det ju faktiskt som att våren är på gång och jag säger som herr Fyllking, ÄNTLIGEN!!! Både igår och idag har jag och barnen varit ute i trädgården innan Macke kommit hem. Tog ju bort massa träd och buskar precis innan Milla föddes och nu ett drygt halvår senare är det dags att bli av med alla rötterna. Så Ludvig och jag har som sagt börjat men är mycket kvar. Men det lämnar vi till folket som kommer på lördag och ska hjälpa till:-) Jag och barnen kommer då fly fältet någon timme för att hälsa på en tjejkompis till mig och hennes familj. Umgicks mycket under högstadiet och gymnasiet men nu är det länge sen vi sågs :-(

Nej dags att fixa i ordning så nissen kommer åt alla lister imorgon och sen blir det nog lite nagelfix :-)

Ha de gott där ute och ta hand om er!
Kram

Vår baksida som förtillfället bara består av jord, rötter och en jädra massa sten men snart så:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar