torsdag 30 januari 2014

Torsdag

Sitter uppkrupen i soffan och gör precis ingenting. Skönt det också någon gång ibland :-) Lika bra att snart inta sängen för imorgon får klockan ringa tidigare än vanligt. Öppnar på jobbet vid 6 och med tanke på hur vägarna ser ut efter det där vita som kommit så är det lika bra att vara ute i god tid. Så gör snart barnen och deras snarkande sällskap :-)

Eftersom jag öppnar imorgon innebär det  även att jag slutar tidigt. Inte fy skam en fredag. Tanken är att hela familjen ska bege sig ner till Ådalen en runda imorgon när jag kommit hem för lite åkande i "lilla" backen :-) Och senare på kvällen ska Ludvig iväg på disco. 

Fredag imorgon och sista arbetsdagen för denna veckan. Även sista dagen på några månader som jag jobbar 100% för från och med på måndag är det dags att jobba 80%. Det är även sista dagen på Millas inskolning imorgon. En inskolning som har gått kanon. Hon verkar trivas bra den lilla damen med humöret :-)

Så på måndag drar allvaret igång på riktigt hos denna familjen med jobb för mamman och pappan, förskola för dottern och skola och fritids för sonen. Något som är väldigt efterlängtat från Ludvigs sida. Han har velat gå på fritids tillsammans med alla kompisar sen skolan började i augusti och nu är det äntligen dags :-)

Sen jag skrev sist har dagarna mest rullat på här hemma men i lördags tog jag och Ludvig oss in till stan och gick på bio. Hade vunnit biljetter till Emil och Ida i Lönneberga och de skulle givetvis användas. Hade ett par mysiga timmar på stan, lunch på Mc och sen lite shoppande innan bio och popcorn. 

Ikväll när jag borstade Millas tänder upptäckte jag att tand nr 9 nu har kommit igenom och det rätt rejält. Har helt missat det då hon inte varit gnällig eller verkat ha ont. Skönt det iofs :-)

Ha de gott där ute och ta hand om er ❤️
Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar