söndag 16 december 2012

Nailart Sunday!!

Ja då var det söndag igen och efter någon veckas frånvaro är jag åter igen med i Lelas nailart sunday. Dagens bidrag gjordes till Lucia och är lite Lucia/jul inspirerad:-) Gjorde något liknande förra åter när det var Lucia men då på svart bakgrund så iår valde jag att göra på vit. Var en aning lättare att se allt då:-) Det mesta gick smidigt att göra, var bara den lilla pepparkaksgubben som inte ville vara riktigt medgörlig.. Men efter ett antal försök och några svordomar fick jag till den.. Men givetvis lyckades jag då välta den ena flaskan på något vis och ut rann lack på julduken. Lite dumt att inte ta bort den innan men till mitt försvar så låg den en liten bit bort från där jag lackade men lyckades ändå. Så nästa gång åker duken bort helt från bordet :-) Mitt i allt detta förstördes givetvis pepparkaksgubben så fick åter igen göra en ny och den blev nästan lika bra som första :-)
 
Som vanligt är inte korten de bästa, har inte riktigt fått in snittsen på hur jag ska göra för att det ska bli bra kort men man ser iaf något så när hur naglarna mina ser ut..
Sankta Lucia...
Granen står så grön och grann i stugan...
Vi komma, vi komma...
Hej tomtegubbar slå i glasen...
 


Passar även på att önska er alla där ute en riktigt trevlig tredje advent med en bild på vår älskade tomte och pepparkaksgumma!!
 
Kram

10 kommentarer:

  1. Jag tycker inte att du ska oroa dig för att bilderna inte är bra, tycker de ser jättebra ut!
    Chalkboardnails.com har annars en tutorial du kan kika på som ger lite tips som jag tagit till mig av. Kul med julnaglar, vill också göra något juligt! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset, ska kika in där:-)

      Radera
  2. Vad pysslig du är =) Jag har knappt ro att måla ett lager färg på mina naglar haha.. tar ju sån tid att torka! :P Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, ja tar ju en stund så passar på precis efter amning och när Macke é hemma så han kan ta barnen:-) kram

      Radera
  3. Du har verkligen fått in alla julens element på naglarna:)
    Tips för att inte förstöra julduken eller bordet? Ha en sminkhandduk/tvättlapp under när du lackar. Själv snodde jag alla tvättlappar från amningstiden och har dem numera till när jag lackar. Tomas blev glad för nu behöver vi inte slipa om soffbordet lika ofta längre;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev ett eget litet luciatåg på naglarna:-)
      Bruka ha reklamblad under och hade så även denna gången men flaskf*n bestämde sig för att välta på fel håll. Men får väl ta större reklamblad eller 2 i fortsättningen:-)

      Radera
  4. Jättefin julnailart! Verkligen söt pepparkaka :)

    SvaraRadera
  5. Jättesöt manikyr, fast absolut sötast är din lilla tomte och pepparkaksgumma. :)

    SvaraRadera