söndag 28 oktober 2012

40-års fest och Kalmar!

Igår lämnade vi Ludde hos mormor och morfar för han skulle sova där medan resten av familjen begav sig på vuxenfest:-) Va ett bra tag sen jag fixade naglarna, sminkade mig och tog på finkläderna men igår var det dags. Vi va nämligen bjudna på fest för fina Bea. Hennes man och några till hade fixat till en överraskningsfest som inte va fy skam:-) Limousin, god mat och dricka, musicquiz och underbara människor. Jag och Milla va bara med till 21 ungefär men va riktigt skoj och med tanke på hur sambon låter idag samt visa statusuppdateringar på fb va även resten av kvällen/natten lyckad:-) När jag och Milla kom hem slötittade jag lite på tv innan sängen ropade.
Idag när vi vaknade upp kände jag att jag ville hitta på något så slängde iväg ett mess till kusinvitamin för att checka hennes planer för dagen. Hon hade inget planerat så jag, Milla och hon tog en tur till Kalmar. Blev en tur på Modehuset men hittade inget till mig. Blev dock en body och strumpbyxor till Milla och en Blixten McQueen reflex till Ludde. Tog oss även en runda på IKEA och det slank ner lite smått och gott i vagnen, bland annat lite värmeljus:-)
När vi kommit hem åkte vi bort till mina föräldrar och hämtade prinsen som även han har varit på roadtrip. För idag var det dags för min älskade syster att åka hem till Växjö igen efter några veckors praktik så han var med och skjutsade hem henne. Blev även bjudna på middag där innan vi körde hemåt:-)
Nu sitter jag uppkrypen i soffan med Ludde sovandes bredvid mig och Milla snarkandes på bröstet och kolla på invigningen av Friends arena som jag spelade in och laddar för en ny vecka. En vecka som kommer bestå av massa roligheter: en fikadejt med några andra mammor och barn, Bvcbesök, besök på jobbet och på fd jobbet och givetvis massa mys med min underbara sambo och våra gullungar <3
Bjuder på en bild av gårdagens naglar samt en på godingarna i soffan tidigare ikväll:-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar