söndag 21 oktober 2012

Tillbaka till verkligenheten!!!

Japp imorn är det dags för verkligheten och vardagen igen. Macke börja jobba efter att ha varit hemma sen 14 september och jag ska vara hemma med 2 busfrön:-) Ska faktiskt bli rätt skönt att börja komma in i rutinerna igen och helgen blir helg på ett annat sätt än vad det är när vi har varit hemma allihop alla dagarna i veckan:-)

Idag har vi annars inte hittat på så mycket mest tagit det lugnt. Det mest ansträngade jag har gjort var att gå över till grannen för att där träffa lite andra mammor för lite klädbytning och skitsnack:-) Var väldigt trevligt och fick med mig lite kläder hem till Milla. Till Ludvig blev det inget för han är den som har störst storlek men gör inget för han har massa kläder ändå :-)

Ikväll när det var dags för badning av barnen tyckte Ludvig att han och syrran skulle bada tillsammans i det stora badkaret. Hon har badat i balja tidigare men idag fick det bli som brorsan ville:-) Det var så härligt att se hur Ludvig väldigt försiktigt tvättade henne medan jag satt bredvid karet och höll i en Milla som bara njöt av att vara i vattnet och bli ompysslad av brorsan. Våra guldklimpar <3

Nej nu ska jag spela lite songpop innan sängen ropar för som sagt imorn blir det ingen sovmorgon för mig och Milla. Har fått en lite pia som tycker om att sova på morgonen, idag steg vi upp vid 10 hon och jag men misstänker att det blir lite tidigare imorn då storebror att betydligt morgonpiggare :-)

1 kommentar: