måndag 17 juni 2013

Måndag 22.48

Och en ny vecka har startat. En vecka som består av både roligheter och tråkigheter men så är livet. 

Idag har jag tillsammans med pappa träffat prästen som ska hålla i mammas begravning. Har inte skrivit något om det här på bloggen men i tisdags förra veckan somnade vår fina och älskade mamma in efter över tre års kamp mot cancer. Hon var den bästa mamman vi kunde ha och hon är oerhört saknad ❤ 

Även om vi har kunnat förbereda oss på att hon skulle lämna oss så är det tungt men livet går vidare och hon hade inte velat att vi skulle "deppa ihop" utan att vi skulle fortsätta som "vanligt" och det talade hon om för oss också. Men tänker mycket nu och saknar henne. Ludvig pratar mycket om henne och har mycket funderingar och i tisdags kväll när jag kom hem från sjukhuset så vaknade han så vi pratade om att mormor nu hade blivit en ängel och fanns i himlen. Då ville han gå ut på trappan, så det gjorde vi och då skickade han slängpussar till mormor och sa god natt. Älskade barn ❤❤

I övrigt flyter vardagen på och Ludvig har nu bara två dagar kvar på förskolan innan förskoletiden är över för hans del. Känns lite vemodigt på något vis. Macke har också bara två dagar kvar innan han går på semester och sen föräldraledigt. Sen ska han vara hemma till slutet av januari så nu har jag börjat förstå att det inte är lång tid kvar till jag börja jobba och det är med lite blandade känslor men kommer gå bra :-) 

Tärningen går det väldigt dåligt med just nu men kom iaf ut på en promenad med grannen ikväll och det var skönt. Det gjorde mig gott att komma ut lite och få vara jag och bara prata om allt och ingenting. Tack för sällskapet ❤

Och då jag inte gillar inlägg utan bilder så kommer här två bilder på barnen från innan idag :-)
Att ligga i hammocken är livet enligt Ludvig ❤

Med lite lut mot soffan och en tvättrådslapp att pilla på kan hon stå någon sekund iaf :-)

Innan jag släcker för natten vill jag även tacka alla er som har hört av er under denna tunga tid och för alla kramar jag har fått när vi har mötts. Det har värmt otroligt mycket och även om jag kanske inte har visat det så uppskattar jag det till tusen ska ni veta ❤❤

Ta hand om er själva och era nära och kära och ha de gott!!

Kram

3 kommentarer:

  1. massa kramar, ta hand om er !

    SvaraRadera
  2. men oh :-( underbara du <3 jag beklagar verkligen er sorg!
    massor av kramar och en hög dos av styrka till er.
    och du.. det är okej att vara ledsen, de måste man få vara för att kunna läka <3

    SvaraRadera
  3. Jag kan inte sluta beundra Din kreativitet vid tangentbordet i denna

    svåra stund.

    Som Du (Ni)vet finns Vi alltid för Er oavsett vad som händer.

    Jag tror att just nu behöver Ni lugn och ro och möjlighet att genomgå

    formalia i samband med Din mammas bortgång. Vi beklagar Er sorg. Livet är verkligen orättvist.

    Tack för att Du finns kära Jannike, vill att Du ska veta att vi är så tacksamma och stolta över att det är just Du som är sambo till vår son och mamma till våra underbara barnbarn.
    Kramar till Er alla från Hans och Lotta

    SvaraRadera