lördag 22 september 2012

En lördag hemma:-)

Ja igår blev Milla en vecka och det firade vi med att lämna Neonatal. Vi är dock inte utskrivna än utan har nu hemsjukvård så på måndag kommer det hem en personal från avdelningen till oss för att väga och lite så. Prinsessan har fortfarande sin sond då hon inte orkar amma tillräckligt än. Min mjölk har däremot kommit igång mer och mer så amningen i kombination men pumpning va tredje timme dygnet runt ger resultat:-) Innan vi lämnade avdelningen igår togs det en vikt och nu har Milla så när på 1 gram uppnått sin födelsevikt. Igår vägde hon alltså 2154 gram:-)
Idag tog jag och Ludde och lämnade huset för en liten stund och åkte in till Leksakshuset där Ludde skulle få välja en leksak som han ville ha. Har haft ett belöningsschema här hemma och nu var det fullt så blev shoppingdags. Hade en mysig stund tillsammans han och jag och med oss hem fick lite lego följa. Så nu ikväll har det byggts lego här hemma:-)
Igår gjorde vi ett kort besök hemma hos mina föräldrar och de fick träffa Milla för första gången då det inte är tillåtet med besök på neo. Blev en mysig stund och både mormor och morfar gosade med prinsessan och prinsen<3
Nu ska jag krypa upp i soffan och gosa med Ludde innan han somnar. Ha en trevlig lördagkväll för det ska jag:-)

1 kommentar:

  1. Så härligt att ni får vara hemma iaf!! :)
    Kul för Ludde att få lite egentid med mamma :) Kram

    SvaraRadera