lördag 15 september 2012

Milla 120914

Ja igår 19.28 föddes vår lilla prinsessa. Allt gick väldigt snabbt, vattnet gick hemma vid 18.20 och då var det ca 15 min mellan värkarna så Macke körde och lämnade Ludde hos mormor och morfar men under de 10 minuterna han va iväg blev det tätare och det snabbt. Trodde Lill*n skulle titta ut under bilresan men in han vi. Blev inskrivna vid 19.05 och jag blev mer eller mindre avsliten kläderna och nerslängd i en säng och undersökt och va öppen 7 cm. Bara ett par minuter senare va jag fullt öppen och 19.28 kom Milla ut med lite hjälp av en sköterska som tryckte mig på magen. Hon fick komma upp på min mage och Macke fick klippa navelsträngen:-) Efter ca 45 min blev hon inhämtad till Neonatal för lite provtagning, mätning, vägning och mat. Och där blev hon sedan kvar då blodsockret varit lite lågt och hon inte väger så mycket - 2155 g & 45 cm. Macke och jag hamnade på Bb men har idag blivit utskrivna där ifrån och inskrivna även vi på Neo. Har tom fått samma rum som vi hade när vi låg inne me Ludde och hade även samma förlossningssal. Lite komiskt:-)
Idag har den stolta storebrorn fått träffa lillasyster för första gången. Hela han sken och va så fin. Tårarna rinner bara jag tänker på hur fin han va då han kom in på vårt rum och hur det sken om honom när han höll Milla i sin famn. Han hade även med sig en present. En fin snutte som han hade valt alldeles själv - en rosa katt <3

5 kommentarer:

  1. Oj va snabbt. Jisses. Tur att allt gick bra :-)
    Kram igen Emma

    SvaraRadera
  2. Stort grattis till den fina flickan! jissus vad fort det gick, hoppas det gick bra.. att du inte sprack osv. Vilken vecka föddes hon i nu? :) Massa kramar till familjen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack! Sprack lite men inte så mycket men blev några stygn. I övrigt gick allt relativt bra. Hon är född v.35+3:-)

      Radera
  3. Stooort grattis, hon är så fin ! Kram Jessi

    SvaraRadera
  4. Såååå söt! Längtar tills min lilla älskling kommer!

    SvaraRadera