tisdag 19 februari 2013

19 februari 2003!!

Nu tänker ni att hon skrivit fel men så är inte fallet. Idag är det nämligen exakt 10 år sen min älskade mormor lämnade oss och for till himlen. Hon hade legat på sjukhuset några dagar och jag och två av mina kusiner var hemma i mormor och morfars hus och hjälpte dem med lite saker när vår äldsta kusin ringde och talade om att vår älskade farmormormor hade somnat in.

Trots att det gått 10 år tänker jag ofta på henne och önskar så att Macke och barnen hade fått lov att träffa henne. Ibland tycker jag mig se henne men är ju bara någon som påminner om henne.

Efter maten idag ska jag ta och gå ner till hennes och morfars grav och lämna en liten blomma innan jag går hem och bakar mormors arraksbollar.



2 kommentarer:

  1. Tänk att det redan har gått 10 år!! Men hon finns med oss varje dag och tittar ner på oss och skrattar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja känns rätt ofattbart att det redan gått 10 år sen. Kommer fortfarande ihåg orden L sa när du gav mig telefonluren.

      Radera