torsdag 7 februari 2013

Sjukstugan fortsätter

Ja det är det fortfarande här hemma. den enda som klarat sig helt är Milla sen är vi andra mer eller mindre krassliga. Igår kväll lät det verkligen som Ludde skulle hosta upp sina lungor så imorse ringde jag Bvc och fick tala med en väldigt trevlig tjej som gav oss en läkartid :-) Ingen lunginflammation på Ludde men rejäl hosta så fick mollipect utskrivet till honom. Får hoppas det hjälper. Man märker på honom hur det tar på krafterna men än så länge är han feberfri nu, första gången sen i fredags. Men han somnade halvliggandes i mitt knä efter lunch:-(

Bad även läkaren kolla på hans mandlar för vi upptäckte för ett tag sen att de är väldigt stora. Tänkte tagit det på 5,5 års kontrollen om 2 veckor men nu var vi ju ändå där. Och hon höll med så skulle skriva remiss till öron, näsa, hals. Han är väldigt lättklökt när han äter och ingen storätare precis. Och nu när vi upptäckte mandlarna så kan det ju faktiskt vara så att det beror på det. Lite irriterad på mig själv för att vi inte tänkt på det innan men lätt att vara efterklok.

Nej dags att försöks fixa lite mat här i huset men innan jag avslutar vill jag passa på att gratulera Hanna med familj till den lilla flickan som igår gjorde entré in i deras familj <3

Ha de gott där ute och ta hand om er!
Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar