tisdag 3 september 2013

2:a dagen...

på jobbet är avklarad. Känns som att jag rätt snabbt var tillbaka i rutiner och dyl igen trots att jag varit hemma länge :-) Har fått mig en hyfsad mjukstart då det har varit lite mindre barn dessa dagarna. Det är rätt skönt då halva barngruppen är helt ny för mig så har haft en liten annan möjlighet att kunna prata med de som har varit där än jag hade haft om det hade varit alla :-)

Igår hade vi utedag och började regna lite smått när vi var på väg till skogen men vi traskade på och var på platsen där vårt vindskydd står. Åt mat och lekte i skogen och hade det skoj. Lite små blötta var vi allihop men inget som störde. Men när vi gick från skogen till förskolan var det som om himlen öppnade sig och vi blev dyngsura allihopa. Så torkskåpen fick jobba hårt på jobbet igår eftermiddag :-)
När jag ändå prata väder kan jag tala om att imorse var det minsann ingen vidare värme ute. 

Även om det har gått bra att jobba så skulle jag ljuga om jag sa att jag inte har varit trött om kvällarna. Ligger i sängen och skriver detta inlägg och klockan har precis passerat 22 och jag ska sluta mina  ögon nu. Det har inte inträffat på länge att jag lagt mig så tidigt. Men lika bra att  ladda batterierna för imorgon är det jobb igen och då står bland annat gympa på schemat och sen när jag slutat blir det snabbt hem och äta lite middag innan det är dags för mig och Macke för föräldramöte på Ludvigs skola medan barnen busar med sin morfar. 

God natt, sov så gott och ta hand om er❤
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar