söndag 26 augusti 2012

Hej Hej!

Här har ni pappa Marcus... tänkte skriva mitt första inlägg....  kanske sista med ;-)

Det är jag som är pappa till vår prins Ludvig och blivande pappa till lilla pysen som ligger i mamma Jannikes mage och "bakas" just nu.  


Om 2 månader kommer vårt andra barn,     nu är jag inte lika nervös/orolig som jag var för ngn månad sen,  för allt verkar kanon med Jannike och läkaren är nöjd.  Men visst börjar jag bli lite fundersam och tänker mycket på hur det kommer att bli att få tillökning i familjen,   det ska bli så härligt.   Detta längtar både jag, Jannike och Ludvig efter. Men jag undrar lite om jag kommer ihåg så värst mycket från när Ludvig var bebis.... faktiskt så har jag glömt bort mycket.  Hur var det att mata, byta blöja, bada, trösta och gosa med en så liten människa.  Numera har vi ju en  Ludvig som vuxit och blivit en väldigt rask och pigg 5-åring som jag börjar få svårt att hinna ikapp när han sätter fart.  Vilket är OFTA :-)   

Men idag så började lite minne från när Ludvig var liten komma tillbaka:

Jag stod idag och gjorde min plikt:  hängde tvätt.   Vi håller just nu på att tvätta upp sängkläder och kläder som vår kommande lilla bebbe ska använda.   Jag trodde först att det var en av mina eller Jannikes strumpor som råkat komma med.... men när jag vecklade ut plagget såg jag att det var en av Ludvigs första bodys.... strl 40....  och för er som inte vet hur litet det är så säger jag bara:  det är LITET.  Tänkte lägga ut en bild på bodyn... dock ingen bra bild men men. 










Nu ska jag ner och mysa med Ludvig och Jannike... och magen  (Jannikes alltså) ;-)    det är det närsta jag kan komma dig lilla pysen i magen.   Härligt och samtidigt lite scary att känna de allt starkare sparkarna som kommer,  tror det kommer en blivande rugbyspelare om 2 månader.


Puss och kram!!!

1 kommentar:

  1. Macke, du kommer snart att komma ihåg hur det är att mata, byta, gosa och allt annat runt omkring, så fort lill*n har kommit till världen <3
    det är som att cykla ;) så räkna med att det ploppar upp minnen
    /Lillasyster

    SvaraRadera