söndag 11 november 2012

Nailart Sunday!

Längesen jag deltog i Lelas Nailart sunday men nu kände jag att jag ska försöka bli lite bättre på det:-) Sen jag var med sist har hon infört tema och det är lite skoj. Är dock inte alls i nivå med de andra som deltar men jag kommer väl lära mig lite under tiden iaf:-) Veckans tema är iaf pojkvän/partner och fick en liten idé redan när jag läste det första gången men var osäker på om jag skulle lyckas få till det så det skulle se bra ut:-/ Så i första hand fick sambon bestämma vad som skulle göras. Han kom faktiskt på något rätt så snabbt och tyckte jag skulle göra en himmel med stjärnor på. Så en himmel med stjärnor var beställt:-)

 Depend nr 041 fick agera himmel och efter två lager kändes det som en riktig natthimmel. Stjärnorna och månen är målade med Mavala nr 128 och fick ta två lager även där för att få det så gult som jag ville. Nedan syns resultatet. Hade dock inte städat runt naglarna och är inte den bästa på att ta kort så ni få ha lite överseende :-)

 
Kände dock att jag inte riktigt ville släppa den där tanken jag hade fått från början utan tänkte att jag skulle testa. Det är nämligen så att på sitt jobb kallas sambon Obelix (Asterix och Obelix) och jag kände att jag på något sätt ville få in det på naglarna. Är dock inte bra på att måla gubbar och så men tänkte att en Bautasten är ju typiskt för Obelix så fick bli det och Bautastenen fick även de typsika Obelixbyxorna med skärp:-) Grunden är Depend nr 031 och Bautastenen är en blandning av Depend nr 031 och Kicks nr 038, byxorna är målade med Depend nr 254 och skärpet med samma som stjärnorna och månen. Blev även en lite kärleksförklaring på den andra tummen med hjälp av lite stämpling och då Konads röda lack samt bricka m2.  
 

 

Blev rätt nöjd med mina naglar och även sambon tyckte det blev helt okej. Men som sagt ha lite överseende med att städningen inte är gjord och jag är en urkass fotograf:-)
 
Ha en trevlig fars dag alla där ute :-)












6 kommentarer:

  1. Obelix, hihi:) Stjärnorna och månarna påminner mig om gamla teburkar med det motivet. Tror de säljer de fortfarande inne på teboden:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja har du inte sett likheten mellan han och Obelix:-)
      Nu när du säger det så, vet precis vilka burkar du menar. Tror tom jag har en om den inte försvunnit i någon flytt.

      Radera
  2. Fina naglar! Tycker inte alls att du behöver ursäkta dig för kladd och dåliga kort! Tycker du verkas vara en bra fotograf, naglarna är med på bild och skärpan är där. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Japp naglarna kom med på bild iaf men krävdes rätt många kort för att få till något:-) Skyller på dålig telefon..

      Radera
  3. Fin mani! Obelixnagel är ju hur söt som helst. En bautasten med byxor, hihi. :)

    SvaraRadera
  4. Så kul att fixa naglarna lite utöver det vanliga :) Kram

    SvaraRadera