söndag 22 juli 2012

Brev till dig i magen!

Hej Lill*n!
Det är nu ett bra tag sen jag skrev till dig men har inte hänt så värst mycket här hemma. Din pappa och storebror har semester och har haft i några veckor men förutom några små utflykter i närheten har vi bara varit hemma och tagit det lugnt. Vädret har inte varit någon hit, snarare höst än sommarväder. Verkar dock som att det kommer vända nu:-)

Vi har nu med råge passerat så långt vi var gravida med din storebror och det känns skönt. Idag är vi 27+6 (om man räknar som jag räknar), har nämligen upptäckt att det skiljer sig beroende på vem man frågar, förlossningen tex räknar att vi är 27+5. Skiljer ju inte så värst mycket dock så jag fortsätter som jag räknat hela tiden:-) Skulle du bestämma dig för att komma ut nu skulle vi förmodligen slippa Neo i Lund men hade förmodligen hamnat i Växjö i en vecka eller så. Fast för oss får du gärna stanna kvar i Hotell Magen i en 10 - 11 veckor till, eller iaf till din storebror har fyllt 5 år och har hunnit ha sitt kalas för kompisarna och släkten. Din pappa och jag har under denna graviditeten satt upp delmål och än så länge har de hållts och nästa delmål är alltså att du ska stanna kvar till brorsan fyllt år. Du får gärna hjälpa till att uppfylla det:-)

I magen är det full fart på dig. Ibland ligger du och trycker upp under revbenen på mig så det känns lite obehagligt men jag njuter av att få känna dig där inne. Vi har konstaterat att du gillar att ligga på höger sidan i magen och vi misstänker att det är du som gör att jag har lite ont i ryggen på högersidan också.  Du sparkar och buffar rätt vilt men bara när du själv vill, nu har dock storebror fått känna av dina sparkar också:-) Och din pappa känner på magen så ofta han kan och pratar med dig som du säkert hör och pratar med dig gör brorsan också.

Förra helgen busade du lite med oss, jag hade ont i ljumskarna och vi blev lite rädda för att du hade bestämt dig för att checka ut men efter en kontroll på förlossningen visade det sig att så var inte fallet utan det var bara lite "vanligt" gravidont jag hade. Men hellre en kontroll för mycket än för lite.

Jag och din pappa har börjat prata lite om vad du eventuellt ska heta när du födds och vi har ett flicknamn som vi gillar båda två medan pojknamn är lite svårare men jobbar på att hitta något vi gillar. Sen får vi se om namnen vi gillar passar dig när du föds. Är ju inte säkert att det gör det men vi får helt enkelt se..

Vi har fixat iordning ditt skötbord så att det står på plats nu och har även köpt en skötbädd, storebror Ludvig fick bestämma vilken du skulle ha. Även vagnen har fått komma fram från sin plats i källaren och i veckan som kommer är tanken att vi ska fixa iordning den så att den är redo för dig. Även om det är rätt många veckor kvar vill jag gärna göra det nu innan magen blir för stor. För nu syns det verkligen att du bor där inne. Jag tycker inte jag är så stor men följer kurvan perfekt och så länge du mår bra får magen vara nästan hur liten eller stor som helst. Storebror blev glad när vi sa att du skulle få hans gamla vagn, hade först funderingar på att skaffa en annan till dig men det blev inte så och det gjorde brorsan glad. Han vill att du ska ha hans vagn.

På onsdag ska vi till doktorn igen för kontroll och kolla så du har skött dig där inne och just nu är jag inte så nervös för känns som det går bra nu.

Vi älskar dig Lill*n
Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar