tisdag 31 juli 2012

Brev till dig i magen!

Hej älskade lill* Skrutt!

Det är tisdagkväll den 31 augusti när jag skriver detta till dig och idag är vi i v. 29+1 och det ser ut som att du verkar vilja stanna kvar i magen ytterligare en tid vilket både jag, din pappa och storebror är väldigt tacksamma över:-) Tror iofs att det gäller alla i vår närhet även om vi längtar efter dig och är nyfikna på vem du är. Idag har vi varit hos barnmorskan på kontroll och allt var bra och magen växer som den ska. Har fått börja höra av folk runt omkring att jag inte är så stor och försöker hålla god min men det gör lite ont inombords att höra det, hoppas inte det är något du märker. Vi är nämligen så glada över att du vill stanna kvar i magen och växer sen inte magen och blir gigantisk så gör inte det mig så mycket så länge barnmorskan/läkaren är nöjd. Va jätteledsen efter att din storebror föddes för jag kände mig lurad på gravidmagen men nu njuter jag av det lilla den växer för allt är bonus för oss.

Din storebror var med hos barnmorskan idag och tittade på när magen blev mätt och han fick lyssna på ditt hjärta. Han såg väldigt stolt ut och sken som en sol. När sedan barnmorskan frågade om han trodde att du är en flicka eller pojke så svarade han att det vet han inte. Han är så söt och är redan så mån om dig, lägger ofta örat mot magen för att se om han kan höra vad du har för dig och han kommer fram och pussar lite titt som tätt. Han fixar och donar vid ditt skötbord och säger ofta att när bebis kommer..... Älskar honom så och det vet jag att även du kommer göra <3

I magen är det full fart på dig och vi har konstaterat att du är väldigt glad för att ligga på högersidan i magen. Väldigt sällan du är på vänstersidan om det ens har inträffat. Du buffar och sparkar där inne så hela magen hoppar och vi njuter här utanför. Framför allt om kvällarna när det är dags för mig att sova då ska du vara igång:-)

På söndag är det storebrors födelsedag och igår var jag på stan med din moster och en av mina bästa vänner och fixade den sista presenten. Brorsan har bestämt att vi ska äta frukost ute på söndag så hoppas på bra väder.

Nu ska jag gå och pussa på din storebror innan det är dags för mig att sova och för dig att hålla låda. Vi ses om ca 75 dagar vår älskling. Vi älskar dig <3

1 kommentar: