tisdag 12 juni 2012

Brev till dig i magen!

Hej du lill* krabat!
Detta är det första brev som du får av mig, din mamma, men inte det sista:-) Idag är vi i vecka 22+1 och du har bott halva tiden i Hotell Magen. För det är så att både jag och din pappa vill att du ska bo kvar i många veckor och inte ha lika bråttom ut till vida världen så som storebror hade. Det är bara två veckor kvar till din brors födelsevecka så om du märker av att jag blir lite orolig då och då så beror det på det. För hur mycket vi än längtar efter dig så vill vi inte träffa dig riktigt än:-)
Idag har pappa jobbat och storebror varit på förskolan. Du och jag har bara tagit det lugnt. Eller iaf jag för det har varit full fart på dig där inne. Det gör mig ingenting för det är jättehärligt:-) Här hemma längtar både pappa och storebror efter att kunna känna hur du rör på dig så snart får du gärna sparka lite hårdare:-) Vi har varit ute nästan hela dagen och har växlat mellan sol och skugga. Hjälpte dock inte så mycket för jag lyckades bränna mina ben.
När jag skriver detta till dig så sitter jag i soffan och bredvid ligger din storebror. Han blev jätteglad när vi talade om att du skulle komma till oss och han säger ofta till mig att vara försiktig så inte bebis får ont. Han vill gärna prata med bebis och ibland får du en puss eller två också. Ja bebis är det han kallar dig. Han var så stolt när han berättade på sin förskola att vi väntade dig. Han pratar dagligen om dig och har bestämt att ni ska sova i samma rum när du fötts:-)
På måndag ska vi till doktorn igen, vi går där för att se till att du inte checkar ut för tidigt från Hotell Magen. Så har jag inte skrivit till dig innan så kommer det ett brev efter det besöket..
Vi älskar dig. Puss och kram

3 kommentarer:

  1. Så fint brev!! Vi alla håller tummarna att bebis ska stanna kvar i Hotell Magen lääänge!! Ta nu hand om dig & vila <3

    SvaraRadera