tisdag 12 juni 2012

Svägerskans naglar...

Fick frågan av svägerskan om jag kunder fixa hennes naglar inför dagens studentfirande nere i Lund. Va egentligen meningen att vi me skulle varit nere men bidde tyvärr inte så. Men kommer fler tillfällen till att träffa Lundafolket. Men självklart sa jag ja och jag fick fria händer, hon valde bara vilka färger hon ville ha:-)
Grundade med ett vitt lack (Depend nr 031) på den del där det skulle bli marblas. Blev nämligen en marbling (Isadora nr:68, Crystal mauve, Isadora nr:740, Icy lilacs & Depend nr:190) men inte på hela nageln utan bara längst upp:-) Efter det la jag en tunn linje (Isadora nr:68) i skarven för att förstärka marblingen. Avslutade det hela med att göra tre tunna guldlinjer (Depend, art liner nr 1064) som solstrålar och ett lager topplack.
Måste säga att för att vara första gången jag målar någon annans naglar blev jag nöjd. Och jag tror svägerskan också blev det:-) Var kul att göra någon annans naglar och träning ger erfarenheter så är det någon mer som vill ha naglarna målade så bara lämna en kommentar:-)


Färdigt och klart :-)

4 kommentarer:

  1. Jättesnyggt.. älskar färgen längst upp på nageln! :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket:-) Tar lite tid att göra men helt klart värt det :-)

      Radera
  2. Riktigt snyggt med det syrenlila och guldet! Får kika in framöver och kolla fler bilder :) Hoppas allt är bra! /Anna Sjödahl ;)

    SvaraRadera
  3. Va skoj att höra från dig. Här är allt bra trots ordinerad vila.. Hur är det själv då? Välkommen åter:-)

    SvaraRadera