måndag 18 mars 2013

Måndag 22:44

... och jag har precis sagt upp Ludvigs förskoleplats. Känns lite konstigt men liten börjar blir stor och ska ju börja i skolan till hösten.. Jisses vad hände egentligen med det där lilla knytet som kom till oss en varm dag i augusti 2007? Han är inte så värst liten längre även om han alltid kommer vara vår lilla prins :-) Jaja har iaf lite tid på mig att vänja mig vid att han ska lämna underbara Paradisets förskola eftersom han inte slutar förrän i juni men kommer gå fort.. Alldeles för fort... Har även satt upp Milla i kö till förskoleplats och hon ska börja i januari och då förhoppningsvis på Paradiset.. Håller tummarna för det då det är en underbar förskola med härliga omgivningar.. Vem vet hon kanske blir lika frälst i Kokerskan som Ludvig har varit.. Hon är helt klart en favorit och hennes mat slår allt enligt honom..

Blev inget bloggande igår (ja om man inte räknar nagelinlägget alltså) då det var fullt upp hela dagen. Ludvig var på kalas och vi andra passade på att handla + att jag köpte mig ett par ordentliga löparskor så nu jädra ska det ut och flåsas och kilona ska förhoppningsvis försvinna.. När vi hade hämtat hem yrvädret från kalaset bar det iväg på middag hos mina föräldrar där även storebror med flickvän var så blev några timmar med massa god mat och efterrätt och snack innan vi åkte hem och hela familjen parkerade sig i soffan...

Idag har jag och barnen varit på babyrytmiken igen, alltid lika skoj och idag var det näst sista gången. Nästa gången är på söndag och då i kyrkan. Får se om pojkarna följer med också.. Passade även på att boka tid för Millas dop och kan meddela redan nu att det kommer hållas litet precis som storebrors gjorde så att ni vet det. Har tyvärr alldeles för stora släkter jag och Macke för att kunna bjuda alla.

Har även hunnit med en gång/joggingrunda idag och blev Kråkerumsrundan även denna gången. Idag i de nya skorna som jag efter en bit märkte att jag borde ha gått in bättre för har nu skoskav på bägge hälarna.. Så där skönt men det gjorde iaf att jag fixade rundan 2 minuter snabbare än förra gången.. Och anledningen till det var att det gjorde mindre ont att jogga än att gå så inget ont som inte har något gott med sig :-)

Imorn blir det nog en lung hemmadag och vänta in snön som tydligen ska komma :-( Men nu blir det sängen så god natt :-)

Ha de gott där ute och ta hand om er!!
Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar