onsdag 13 mars 2013

Modig lillasyster & fin storebror!!

När Ludde föddes blev han som många av er vet transporterad till Neo i Lund med helikopter. Han fick då en nalle som under hela Neotiden vakade över honom först vid kuvösen och sedan i sängen. Den har sedan vi kom hem alltid suttit vid eller i hans säng.

Igår när vi satt på golvet i vardagsrummet och lekte så sprang han helt plötsligt upp på sitt rum. Efter en kort stund kom han ner igen med något bakom ryggen och gick fram och satte sig vid Milla. Han tog då fram nallen och gav den till henne och sa: Den är till syrran. Jag menade ju på att den var hans och den ska ju han ha. Då svarade Ludde mig att ja men hon får den för hon är lika modig som jag.

Storebror älskar verkligen sin lillasyster och visst är de modiga båda två <3

Runt halsen på nallen sitter en medalj som jag fick från ett barn på jobbet när jag väntade Ludde och vi tyckte den passade bra där :-)

2 kommentarer: