torsdag 11 april 2013

Hemma igen...

Igår var som sagt Anticimex här och sprayade mot myror. Han som gjorde det ansåg att barnen inte skulle vistas i rummet inom 24 timmar och med tanke på att det var i Ludvigs lekhörna i vardagsrummet så tog vi vårt pick och pack och åkte till mina föräldrar där vi har sovit i natt. Enligt Ludvig var det som att bo på hotell :-) Barnen badade i det stora badkaret igår och Ludvig bubblade även lite vilket han älskar.

Idag medan Macke jobbade och Ludvig var på förskolan så åkte jag och Milla in till leksakshuset och kollade på tyg, ja eller textilvaxduk för att vara exakt. Har köpt nappband av en tjej via en grupp på Facebook och såg för ett tag sen att hon även syr dynor till Antilopstolar. Då jag inte är något stort fan av Ikeas egna dynor så slog jag genast till. Glömde givetvis ta bild på tyget men får visa när dynan är färdig.

Ikväll har Ludvig varit på gympa igen efter två veckors uppehåll pga av påsken och han gillar verkligen att gympa men tar på krafterna för nu ligger han och sover i soffan sen 10 minuter tillbaka ungefär. Milla har också somnat och Macke fixar med lite småsaker och själv ska jag sätta mig och kolla på gårdagens avsnitt av Grey's :-)

Blir några bilder från igår och idag från mormor och morfars❤

Ha de gott där ute!!
Kram







2 kommentarer:

  1. Oh vad lyxigt att åka iväg även om orsaken inte var så kul!
    Hoppas ni blir av med myrorna.

    Tack för tipset :-) ska kolla upp de.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kändes lite lyxigt med middag serverad två dagar i rad och att de tog dottern när sonen skulle lämnas/hämtas på förskolan så fick vi en liten stund för oss själva :-)

      Radera