torsdag 18 april 2013

Torsdag redan..

Sagt det innan och säger det igen. Jisses vad tiden går fort. Satt och räknade lite innan och konstaterade att det bara är 9 veckor till Macke går hem på först semester och sen föräldrarledigt. Helt plötsligt blev det lite verkligt att jag snart ska börja jobba igen. Eller ja snart och snart jag börjar den 2:a september men med tanke på hur fort det går så. Ska på ett sätt bli skönt att börja jobba, har ju ändå gått hemma sen slutet av maj förra året. Men samtidigt hade jag velat vara hemma lite till men icke efter sommaren är det Mackes tur och jag vet att han längtar :-)

Men innan det är dags för Ludvig att börja förskoleklassen och för mig att börja jobba ska vi ha vår och sommar :-) Har än så länge bara två saker bokade för sommaren och det är Millas dop samt en vecka i Lysekil. Har bokat stuga i nu i veckan och den verkar vara toppen 3 rok, stor tomt, lugnt område, 300 m till havet och badplats och 3 km in till själva centrum. Kommer bli kanon :-) Har även bestämt att på hemresan ska vi stanna en natt i Ullared och Ludvig har redan börjat planera vad han ska köpa för Lego :-)

Nu känns det verkligen som våren har kommit till oss. Jag och barnen har varit ute varje eftermiddag denna veckan och igår efter middagen tog sig hela familjen ut på promenad. Slutade med att vi hamnade på skolans lekplats där de två pojkarna roade sig ❤ Idag har det hoppats studsmatta för den kom fram igår till Ludvigs glädje :-)

Imorgon är det fredag igen vilket innebär att Macke kommer hem redan vid lunch. Hoppas på bra väder så vi kan fixa i trädgården och kanske även kan plocka fram grillen och inviga den för denna säsongen :-)

Ha de gott där ute.
Kram







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar