lördag 20 april 2013

Vilket väder :-)

Idag har det varit helt underbart väder att vara ute i. Redan efter frukost var vi ute och klockan var då runt 9. Slängde på det sista riset på släpet och sen blev det tippen och därefter körde vi till Biltema. Där blev det en ny cykel till Ludvig samt lite annat smått och gott :-) När vi hittade hem igen kom brorsan med familj + hundarna och vi satte igång att räfsa sten (massor av sten) och dra rötter. Efter lite drygt 3 timmar har vi bara en liten hörna kvar och sen kan vi så gräs och börja gräva ut för lekstugan som ska byggas :-) Men jisses vad grejer vi hittade, allt från porslin, leksaksplan och glas till massa gamla ben. När vi kände oss nöjda för idag fick vi upp till mina föräldrar som ville bjuda på mat och det tackar man ju inte nej till :-) Bjöds på grillat kött, pommes, beasås och sallad och som vanligt var det supergott.

Nu sitter två trötta killar i soffan och kollar på tv, Milla ligger bredvid och sover och själv ska jag sätta mig och fixa mina naglar inför morgondagens Nailart Sunday :-) Passar på ikväll för imorgon lär jag inte hinna för då ska det monteras cykel, cyklas, fixas med det sista bland rötterna och stenarna och så ska vi åka och heja på barnens farfar som ska tävla i GrillSm :-) Sen där någonstans mitt i ska Macke hämta däcken till Hyundaien och sätta på dom också. Misstänker att hela familjen lär somna ovaggat imorgon :-)

Jag hoppas ni har haft en lika härlig dag som vi. Ta hand om er där ute!!
Kram





2 kommentarer:

  1. Ja visst har de vart ett underbart väder ute! äntligen känns de som riktig vår. jag hoppas så att de håller i sig ♥
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu får gärna värmen stanna till början av oktober eller så :-)

      Radera