söndag 28 april 2013

Söndag :-)

Milla vaknade första gången strax innan 7 och ville ha lite mat och då var Ludvig redan igång och byggde lite på sitt rum. När Milla hade ätit färdigt vaknade Macke så de steg upp. Själv somnade jag om och vaknade igen vid 9. Aldrig fel med sovmorgon :-) När jag vaknade tyckte jag att det luktade nybakat och mycket riktigt - Macke hade bakat frallor till frukosten. Och det gick hem för Ludvig har redan beställt till nästa söndag :-)

Då solen sken även idag så klädde vi på oss och gick ut efter frukosten. Macke skulle ta upp rötterna som blev efter buskarna vi tog ner igår men gick inget vidare bra :-( Men skam den som ger sig. Bli nya tag i veckan :-)

Grabbarna tog istället fram fotbollen och spelade lite innan vi fick besök. För vid 13 kom Lovisa, Fredrik och barnen. Alltid lika kul att ses och barnen har så kul ihop. Blev många timmar utomhus och de fylldes med korvgrillning, glass och fika, promenad i Ådalen bland alla vitsippor, lekparksbus, hoppande på studsmattan och massa annan lek i trädgården. Så när de åkte hem vid halv 6 hade vi två trötta barn här hemma som efter bad och lite kvällsmat somnade gott. För mig och Macke blir det nu lite tv innan det är dags att sova och ladda batterierna för en ny vecka. En vecka som innehåller en röd dag mitt i. Det tackar vi för :-)

Blir några bilder från dagen, bland annat en där Milla ligger i gräset för första gången. Hon såg en aning fundersam ut när hon drog händerna fram och tillbaka över gräset :-)

Ha de gott där ute!!
Kram

Ps. Är det någon som mot förmodan har upptäckt att det inte kommit upp något bidrag till Nailart Sunday så beror det helt enkelt på att jag inte är med idag. Temat kändes lite klurigt, naglarna är som de är efter massa trädgårdsarbete och tiden fanns inte. Men vill ni se de andras bidrag så kika in till Lelack.blogspot.com









1 kommentar:

  1. oh de både låter och ser ut som att ni också fick en underbar söndag, vad härligt!! Kram

    SvaraRadera