lördag 4 maj 2013

God morgon världen..

Vilken underbar dag. Säg vart går färden? Var åker vi idag?

Här började dagen med att jag blev väckt av två barn strax innan 7:-) Ludvig ville att jag skulle lyfta över Milla från spjälsängen så de kunde gosa och Milla ville ha ny blöja och mat vilket det blev först och sen gos. Nu har Milla somnat igen och Ludvig är på sitt rum och bygger lego. Macke han sover gott och själv ligger jag kvar i sängen och mjukstartar denna soliga lördag :-) Ikväll får vi gäster men vad vi ska hitta på under dagen vet jag inte riktigt. Pratade om att vi skulle åka in på trädgårdsmässan i Wämöparken men pratade även om att vi skulle gå till vattenfallet i Ådalen. Får se vilket det blir. Vi får nog iaf börja med att stiga upp :-)

Var ute på jobbet igår på förmiddagen. Fick lite info om hösten, bland annat vilken avdelning jag ska vara på samt vilka jag ska jobba närmast:-) Som det ser ut nu kommer jag jobba med de allra minsta. Kommer bli intressant för har bara jobbat med de äldre barnen tidigare. Kul med något nytt. Efter jobbesöket körde jag och barnen in och hämtade Macke och sen blev det storhandling innan vi körde hem och var ute i den härliga solen :-)

I trädgården går det framåt :-) Macke tog igår bort de sista stubbarna från det vi sågade ner förra helgen plus att han har lagt på jord. Så nu ska det bara sås gräs sen är det klart :-)

Medan Macke jobbade och slet i trädgården igår så var jag social med ena grannen och Ludvig lekte med grannpojken och hade skoj. De har riktigt skoj ihop trots att de skiljer något år :-)

Nej dags att stiga upp och fixa fram frukost samt slänga i en maskin tvätt.

Ha en underbar och solig lördag där ute!
Kram



1 kommentar:

  1. Vad härligt!
    Visst är de fantastiskt att solen äntligen tittar fram ♥ Oj dra stubbe va inte dåligt :-)
    Hoppas ni hade de toppen hela lördagen

    jag vet inte varför jag har ont :-(
    Kram

    SvaraRadera