lördag 25 maj 2013

Lördag

Började dagen vid strax innan 8 då barnen tyckte det var dags att vakna. Som varje lördag blev det frallor till frukost. Gott värre :-) 
Efter en lugn förmiddag tog vi oss sen ner på Jämjödagen. Där kollade vi på massa veteranfordon, Ludvig hoppade hoppborg, vi var i kyrkan och gick tipspromenad och letade kyrkråttor, pratade med massa folk som vi soranf på överallt och tittade på Ludvigs uppvisning som de hade med gympan. Blev även en tur till brandstationen. Ludvig satt i brandbilen och sprutade vatten med brandslangen. Var en väldigt nöjd Ludvig ❤ På brandstationen hittade vi även ett gammal kort på min pappa och min morbror. Kortet var från juni 1984. Var skoj att se :-)

Vår brandman :-)

Vatten är kul. 

En stund efter att vi kom hem kom grannpojken över och de lekte :-)

Lite senare i eftermiddags ringde sen min syster och undrade om vi ville komma bort till mamma och pappa och äta. Pappa hade gjort alldeles för mycket mat och pappas mat tackar man inte nej till ❤

Innan vi körde bort så gick jag upp en runda i skogen och plockade mammas älsklingsblomma - Liljekonvalj som jag tog med mig bort. Underbar blomma som luktar så gott :-) Får nog ta en runda till imorgon och plocka några till oss. 

Efter en dag full av skojigheter är nu hela familjen rätt trött. Milla har redan somnat och Ludvig är inte långt bort. 
Zzzzzz

Ha de bra där ute ❤
Kram 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar