torsdag 30 maj 2013

Slut på lugnet :-)

Nu ikväll har Macke hittat hem igen från Malmö. Han har varit iväg på utbildning sen i tisdags. Så barnen och jag har haft det lugnt och skönt :-) Nej skämt åsido det är skönt att ha honom hemma igen ❤

Igår när jag och Milla hade hämtat Ludvig på förskolan så åkte vi in till stan och hälsade på min kusin och hennes lille pojke som är en månad gammal. Så liten och söt och man blir alldeles bebissjuk igen. Börja inse att det är ingen liten bebis vi har här hemma längre utan det börja bli en bestämd liten dam som vet vad hon vill :-) Och lär dröja många år till det ev kommer en ny liten bebis i detta huset så får passa på att gosa när möjligheten finns :-) Fick ju rätt stränga order av läkaren på sista kontrollen när jag var gravid med Milla så bara att lyda :-)

Idag har det hänt en hel del här hemma. Milla har nu förstått att man kan ta sig framåt när man ligger på golvet och inte bara bakåt :-) Så nu lär det gå undan här hemma och lugnet är slut. 

När Ludvig vart hämtad idag tog vi oss till  Granngården och köpte jord och lite kryddor och nu ikväll har de planterats i krukor :-) Fick givetvis hjälp av vår egna lilla trädgårdsmästare. 

Gräset behövde tydligen lite vatten också :-)

Efter Granngården körde vi till Babyproffsen och förhoppningsvis fixade de de vobblande framhjulen på vagnen. Så nu ska bara det tickande bakhjulet och sen ska väl vagnen vara fit for fight igen.

Middag körde vi på Mc idag till Ludvigs stora glädje :-)



Imorgon hoppas jag att det fina vädret håller i sig så att jag kan rensa i våra odlingskragar för ser ut som f*n bland våra jordgubbar. 

Ha de gott där ute och ta hand om er❤
Kram

1 kommentar:

  1. men kom inte mitt fram nu *suck*

    ja man kan ju inte annat än att bli bebis sjuk när man får gosa med en liten <3 myyys.
    Hoppas att ni får en jätte mysig helg
    kram kram

    SvaraRadera